skip to Main Content

PASCH-Alumni Talk radionica

Na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Zenici je u ponedjeljak, 14. aprila 2025. godine, održana PASCH-Alumni Talk radionica u saradnji sa Goethe Institutom i Schulen: Partner der Zukunft (PASCH). Ova radionica, koja se održala u okviru Studentskog festivala kulture (STUFEK), okupila je učenice i učenike 3. i 4. razreda Prve gimnazije u Zenici, pružajući im jedinstvenu priliku za upoznavanje s konceptima interkulturalnosti i jezičkog dijaloga.

Studentice i studenti IV godine Studijskog programa Njemački jezik i književnost su na početku radionice izveli skeč „Caffe bar Bosanski lonac“ koji su osmislili zajedno sa asistenticom Nihadom Topovčić. Na taj način su predstavili niz prethodno realizovanih projekata sa studijskog programa s ciljem prikazivanja kreativnih načina primjene stečenog znanja u praksi.

Radionicu, na kojoj je učestvovalo oko 30 učenika Prve gimnazije u Zenici, su vodili Emina Sinanović, PASCH alumnistica i profesorica njemačkog jezika i književnosti, te Ismar Vehabović, koordinator za PASCH ispred Goethe Instituta. Profesorica Emina Sinanović je govorila o svome PASCH iskustvu i ideji za kreiranje „Drugačijeg rječnika“ što je učenice i učenike motiviralo da i sami govore o svome PASCH iskustvu te iskažu interesovanje za rad sa rječnikom. Ismar Vehabović, koordinator za PASCH, omogućio je učenicama i učenicima pristup digitalnoj verziji rječnika putem tableta, čime je rad dodatno olakšan, a interaktivnost same radionice znatno unaprijeđena.

Iz rječnika koji promoviše jezičku raznolikost i međukulturno razumijevanje, su učenice i učenici imali priliku birati riječi, čitati ih i obrazlagati svoj izbor. U nastavku aktivnosti podijeljeni su u četiri grupe, a zadatak je bio memorisati riječi s kartica na bosanskom, njemačkom i romskom jeziku, te ih pronaći na skrivenim mjestima u učionici i sastaviti dodijeljene kartice.

PASCH-Alumni Talk radionica imala je za cilj razviti svijest kod učenica i učenika o važnosti tolerancije, interkulturalne komunikacije i uvažavanja jezičke raznolikosti, s posebnim fokusom na učenje i poštovanje jezika manjinskih zajednica. Učenice i učenici su kroz aktivno učenje imali priliku ne samo da unaprijede svoje jezičke vještine, već i da se upoznaju s bogatstvom romskog jezika, uspoređujući ga sa svojim maternjim i njemačkim jezikom. Po završetku radionice učenice i učenici su istakli kako im je radionica bila prvi susret s romskim jezikom, čime im se otvorila nova perspektiva razumijevanja jezičke i kulturne raznolikosti.

Back To Top