OBAVIJEST

O ODRŽAVANJU PETOG NAUČNO-STRUČNOG SKUPA O EDUKACIJI

KULTURNI IDENTITET U DIGITALNOM DOBU

U skladu sa programom naučnoistraživačke djelatnosti i Odlukom Naučno-nastavnog vijeća Filozofskog fakulteta Univerziteta u Zenici broj 04-200-001-0212/13 sa 11. sjednice održane 08.07.2013. godine o usvajanju Elaborata o opravdanosti održavanja Petog međunarodnog naučno-stručnog skupa o edukaciji, Filozofski fakultet Univerziteta u Zenici obavještava naučnu i stručnu javnost da organizira naučno-stručni skup o edukaciji.

Naziv Skupa: Kulturni identitet u digitalnom dobu

Vrijeme i mjesto održavanja: 03. i 04. 04. 2014. godine u Zenici

Organizator: Filozofski fakultet Univerziteta u Zenici

Karakter Skupa: međunarodni

Motivacija: društvene potrebe, kontinuiran naučnoistraživački rad

Opravdanost održavanja Skupa

Era digitalnog doba u drugoj deceniji 21. stoljeća proizvodi naučna i tehnološka dostignuća koja omogućavaju razvijanje naučnoistraživačkog rada i edukacije na nov i kreativan način. Takvo stanje daje povoda za sagledavanje dostignutog stepena razvoja, kao i istraživanja u pojedinim naučnim područjima, koja su osobito od značaja za odgajanje i obrazovanje današnjih i budućih generacija za vrijeme i prilike u kojima će živjeti i produktivno djelovati, doprinoseći tako razvoju i nauke i društva u cjelini. Zato je implementacija novih znanja prioritetan zadatak na svim nivoima edukacije.

Motiviran takvim potrebama daljeg unapređenja odgoja i obrazovanja u skladu sa novim naučnim dostignućima, te daljim istraživanjima i proučavanjima pojedinih naučnih disciplina, koje se odnose na educiranje mladih generacija za digitalni ambijent njihovog djelovanja i življenja, Filozofski fakultet Univerziteta u Zenici organizira Peti naučno- stručni skup o edukaciji pod nazivom Kulturni identitet u digitalnom dobu. Na ovom susretu naučnika i stručnjaka doći će do prezentacije pozitivnih naučnih dostignuća i dosad stečenih iskustava u pojedinim oblicima edukacije, kao i sagledavanja statusa naučnika humanističkih nauka, u skladu sa Preporukama UNESCO-a o statusu naučnih istraživača, koje su donesene prije 40 godina (1974), te Evropskom poveljom za istraživače. Tako će Skup pridonijeti prezentiranju novih naučnih saznanja i naučnih istraživačkih rezultata, te upoznavanju inovacija i kreativnog educiranja na svim nivoima odgoja i obrazovanja u evropskom kontekstu i sistemu edukacije. Tom cilju, odnosno uključivanju u evropske naučne i obrazovne institucije, u evropski kulturni identitet, u evropsku kulturu memorije, osobito teže zemlje južnoslavenskog regiona, među kojima je i Bosna i Hercegovina.

Cilj Skupa

Peti naučno-stručni skup o edukaciji pod nazivom Kulturni identitet u digitalnom dobu sagledavat će dostignuti nivo naučnih disciplina i pojedinih struka, koji imaju neposredne refleksije na demokratiju i građansko društvo u digitalnom dobu, odnosno na uspješnije ostvarivanje ranog odgoja i obrazovanja, edukatora prvog, drugog i trećeg ciklusa obrazovanja. Skup treba da doprinese stimulaciji produktivnijeg naučnoistraživačkog rada u humanističkim oblastima lingvistike, književnosti, kulturologije, informatike, matematike, pedagogije, psihologije, muzičke, likovne i tjelesne kulture, te metodike i drugih naučnih disciplina, koje se izučavaju na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Zenici, u studijima razredne nastave, jezika i književnosti (bosanski/hrvatski/srpski, engleski, njemački, turski), kulturalnog studija, te matematike i informatike.

Program Skupa

Program Skupa sadrži okvirna tematska područja:

Edukacija u digitalnom dobu Društvo, kultura memorije – identitet

Obrazovanje za demokratiju i građansko društvo Odgojno-obrazovni aspekti novih medija Inovacije u nastavnoj teoriji i praksi

Kultura jezika i govora

Uloga interneta u govornoj komunikaciji Standardizacija internetskog jezika

Bilingvističke tendencije na južnoslavenskom prostoru

Sudbina maternjih jezika u Evropskoj uniji Književnohistorijska periodizacija Književnost i nacionalne kulture

Pisci i djela u nastavnoj praksi

Nematerijalna kulturna baština prema standardima UNESCO-a i Vijeća Evrope

Status naučnih istraživača u skladu sa Preporukama UNESCO-a i Evropskom poveljom

Organizacija i održavanje Skupa

Skup će se održati u Zenici 03. i 04. aprila 2014. godine. Trajanje i rad Skupa zavisi od prijava radova. Učesnici Skupa su naučnici i stručnjaci iz pojedinih naučnih oblasti. Jezici Skupa bit će bosanski, hrvatski, srpski i engleski jezik.

Potencijalni učesnici Skupa mogu prijaviti učešće sa temom i sažetkom (do 300 riječi, na bosanskom/hrvatskom/srpskom i engleskom jeziku) do 01. 01. 2014. godine. Prijava, koja je u prilogu ove obavijesti, šalje se u elektronskoj formi na navedenu adresu Naučnog skupa Kulturni identitet u digitalnom dobu (naucni.skup.ffz@gmail.com).

Učesnik Skupa može prijaviti samo jedan autorski/koautorski rad. Autori imaju obavezu dati i Izjavu o autorstvu i originalnosti rada, koju će poslati zajedno sa radom.

Rad napisan prema Uputstvu autorima, koji je u prilogu ove obavijesti, treba dostaviti, zajedno sa Izjavom o autorstvu, u elektronskoj formi do 01. 03. 2014. godine na e-mail adresu Naučnog skupa (naucni.skup.ffz@gmail.com).

Učesnici sami snose troškove putovanja i boravka u Zenici tokom održavanja Skupa.

Predsjednik Programskog savjeta Skupa