Java,

Java kod ćemo kucati u programu Eclipse IDE for JavaDevelopers.

Pregled naredbi koje će nam trebati, možete skinuti sa sljedeća dva linka: pdf, doc. Svi primjeri i rješenja nalaze se u tabeli ispod.

Za brzi pristup kliknite:
Osnovne naredbe za rad sa objektima,
Random Generator klasa i naredba for,
Naredba while i kreiranje animacija,
Naredba za rad sa odazivom na događaje sa mišem,
Primjeri pisanje naivnih igrica.


Osnovne naredbe za rad sa objektima
Vježba broj 1
Napisati program koji ce ispisati sljedeću rečenicu na ekran:
Totalno me nadigrala sa svojom dimnom zavjesom.

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
a01_jednaRecenica.html


Rješenje:
a01_jednaRecenica.java
       
Vježba broj 2
Napisati program koji ce ispisati velikim crvenim fontom sljedeću rečenicu na ekran:
dok je pas gledo

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
a02_jednaRecenicaVeciFontBoja.html


Rješenje:
a02_jednaRecenicaVeciFontBoja.java
       
Vježba broj 3
Napisati program koji ce ispisati sljedeće četiri rečenice
bacili smo novcice
kome ide pas
i dobila je
došla je da pozajmi šolju šecera

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
a03_cetriRecenice.html


Rješenje:
a03_cetriRecenice.java
       
Vježba broj 4
Napisati program koji ce ispisati sljedeće četiri rečenice
bacili smo novcice (plavim fontom velicine 28)
kome ide pas (crnim fontom velicine 17)
i dobila je (tamno smedjim fontom velicine 35)
došla je da pozajmi šolju šecera (narandjastim fontom velicine 28)

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
a04_cetriReceniceVeciFontBoja.html


Rješenje:
a04_cetriReceniceVeciFontBoja.java
       
Vježba broj 5
Napisati program koji će nacrtati crveni pravougaonik.

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
a05_crveniPravougaonik.html


Rješenje:
a05_crveniPravougaonik.java
       
Vježba broj 6
Napisati program koji će nacrtati tri elipse u tri različite boje.

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
a06_trElipse.html


Rješenje:
a06_trElipse.java
       
Vježba broj 7
Napisati program koji će nacrtati pet linija. I to:
Prva linija treba da ide iz lijevog gornjeg ugla u desni donji ugao prozora.
Druga linija treba da ide iz desnog gornjeg ugla u lijevi donji ugao prozora.
Ostale tri linije treba da budu prikazane na ekranu horizontalno ali tako da dijele prozor na cetri jednaka dijela.

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
a07_PetLinija.html


Rješenje:
a07_PetLinija.java
       
Vježba broj 8
Napisati program koji će nacrtati metu.

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
a08_meta.html


Rješenje:
a08_meta.java
       
Random Generator klasa i naredba for
Vježba broj 9
Napisati program koji ispisuje deset krugova na platno na mjesta koja se svaki put dobiju slučajnim odabirom.

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
b01_krugoviObicni.html


Rješenje:
b01_krugoviObicni.java
       
Vježba broj 10
Napisati program koji će nacrtati deset slučajno odabranih obojenih krugova.

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
b02_obojeniKrugovi.html


Rješenje:
b02_obojeniKrugovi.java
       
Vježba broj 11
Napisati program koji će nacrtati jedan red šahovske table.

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
b03_jedanRedTable.html


Rješenje:
b03_jedanRedTable.java
       
Vježba broj 12
Napisati program koji će nacrtati šahovsku tablu.

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
b04_sahovskaTabla.html


Rješenje:
b04_sahovskaTabla.java
       
Naredba while i kreiranje animacija
Vježba broj 13
Napisati program koji će uz pomoć cigli nacrtati piramidu.

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
b05_piramida.html


Rješenje:
b05_piramida.java
       
Vježba broj 14
Napisati program koji će uz pomoc cigli nacrtati piramidu, i animirati crtanje.

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
b06_piramida_animacija.html


Rješenje:
b06_piramida_animacija.java
       
Vježba broj 15
Napisati program koji će animirati kvadrat tako da se pomjera iz gornjeg lijevog ugla u donji desni ugao i nazad.

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
b07_animiraniKvadrat.html


Rješenje:
b07_animiraniKvadrat.java
       
Vježba broj 16
Napisati program koji ce preko platna pomjerati sa desne na lijevu stranurijeci: Programiranje za internet

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
c01_animiranaSlova.html


Rješenje:
c01_animiranaSlova.java
       
Vježba broj 17
Napisati program koji će animirati jedan krug kao lopticu koja se odbija od jednog do drugog zida.

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
c02_loptica.html


Rješenje:
c02_loptica.java
       
Radni prostor i java projekat za 16 i 17 vjezbu mozete skunuti sa sljedećeg linka: 7zip.
Naredba za rad sa odazivom na događaje sa mišem
Vježba broj 18
Napisati program koji će dodati kvadrat dimenzija 30 puta 30 piksela na platno na mjesto gdje se napravi klik mišem.

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
d01_kvadrati.html


Rješenje:
d01_kvadrati.java
       
Vježba broj 19
Napisati program koji će promjeniti boju pozadine platna kad miš dođe iznad platna i koji će vratiti boju pozadine kad miš nije iznad platna.

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
d02_misipozadina.html


Rješenje:
d02_misipozadina.java
       
Vježba broj 20
Napisati program koji će ostavljati trag u obliku tački kada se mišem prelazi preko platna, trag će ostati bez pritiska na klik miša. Kada se pritisne na dugme miša, sve sa platna će se obrisati.

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
d03_tacke.html


Rješenje:
d03_tacke.java
       
Vježba broj 21
Napisati program koji će crtati prave linije na platnu. Na mjesto gdje se klikne mišem biće početak linije, a na mjesto gdje se pusti klik miša biće kraj prave linije.

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
d04_crtanjeLinije.html


Rješenje:
d04_crtanjeLinije.java
       
Radni prostor i java projekat za vježbe 18, 19, 20 i 21 možete skunuti sa sljedećeg linka: 7zip.
Vježba broj 22
Napisati program koji će nacrtati dva kruga, crni i crveni, jedan malo veći i koji će dozvoliti da se pomoću miša dati krugovi mogu pomijerati.

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
e02_pomjeranje.html


Rješenje:
e02_pomjeranje.java
       
Vježba broj 23
Napisati program koji će nacrtati crveni pravougaonik i žuti krug i koji će dozvoliti da se pomoću miša dati objekti mogu pomjerati. Na platnu ubaciti dugme koje ce imati svrhu da svaki put kad se klikne na njega, dati pravougaonik pomjeri na isto mjesto.

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
e01_pomjeranjeObjekata.html


Rješenje:
e01_pomjeranjeObjekata.java
       
Radni prostor i java projekat za vježbe 22 i 23 možete skunuti sa sljedećeg linka: 7zip.
Primjeri pisanje naivnih igrica
Vježba broj 24
Napisati program koji će učitati png sliku iz fajla na platno, i to takvu sliku koja će sadrzavati sliku lavirinta (kao iz križaljki). Omogućiti mišem da se može crtati po platnu. Omogućiti i to: kad se klikne na platno da se izbriše sve što je mišem bilo nacrtano.

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
f01_lavirint.html


Rješenje:
f01_lavirint.java
       
Vježba broj 25 - Tangram (1 dio)
Napisati program koji će učitati sedam geometriskih figura datog oblika, i sliku koja se može sastaviti od datih geometriskih figura. Omogućiti pomjeranje figure pomoću miša.

Program možete pokrenuti unutar web browsera klikom na sljedeći link
f02_tangram.html


Rješenje:
f02_tangram.java
       
Radni prostor i java projekat za vježbe 24 i 25 možete skunuti sa sljedećeg linka: 7zip.